Dream and hope
Assalamualaikum Wr. Wb
We are the candidates who could be successful in the future. This is the hope of all of us as students, parents and teachers in all schools. You become a successful person if it is a pride for us. The first step to make you  success is having a dream. Make great dreaming and keep it stays upright while hurricane crashing. Dream keeps flying on space with dashing like the red-white flag.
We are great people stories. Then there we will find their success, our success named perceptible in all time history is the beginning of a dream. Look at the Prophet Muhammad, soekarno, muh.hatta, sudirman , tan malaka and hundreds of other great people. They start from a dream.
Therefore at this time, let build dreams of you. What we want in life, it is the time to dream. You are in the golden age. Don't waste the time for you guys.
There are a few tips to be a successful person in reaching goals among us;
1. Become a strong  in every condition.
2. Add knowledge
3. A person who never give up.
4. Learn to be a better person.
5. Receive foolish gracefully.
6. Always think positive.
7. Always pray to God
All friends who I respect
Hopefully, it can be realized. That’s all my speech, i wish it can  be useful in our life. If you found many mistakes in my words,please forgive me. Thank you for the attention
Walaikumsalam wr.wb




E1

Assalamualaikum Wr. Wb
Kita adalah calon atau kandidat yang bisa sukses di masa depan. Ini adalah harapan kita semua , orang tua kita, guru-guru kita semua di sekolah. Kita akan menjadi orang yang sukses jika itu adalah kebanggaan bagi kita. Langkah pertama untuk membuat keberhasilan kita adalah dengan bermimpi. Bermimpi besar dan tetap tegak saat badai menerjang dan terus melanda. Mimpi kita harus terus terbang di angkasa dengan gagah seperti bendera merah-putih.
Kita adalah cerita orang-orang hebat. Lalu di sana Anda akan menemukan kesuksesan kita, keberhasilan jelas terlihat dalam semua riwayat waktu, semuanya berawal dari mimpi. Lihatlah Nabi Muhammad, Soekarno, muh.hatta, sudirman, tan malaka dan ratusan orang besar lainnya. Mereka memulai hidupnya dari mimpi. Oleh karena itu pada saat ini, bangun mimpi Anda. Apa yang Anda inginkan dalam hidup, itu adalah waktu untuk bermimpi. Anak anak Anda berada di kesuksesan. Jangan buang waktu untuk orang-orang Anda.
Ada beberapa tips untuk menjadi orang yang sukses dalam mencapai tujuan kita:
1. Menjadi kuat untuk dapat melewati berbagai rintangan.
2. Tambahkan  pengetahuan
3. Seseorang yang tidak pernah menyerah.
4. Belajarlah untuk menjadi orang yang lebih baik.
5. Menerima bodoh anggun.
6. Selalu berpikir positif.
7. Selalu berdoa kepada Tuhan
kawan-kawan yang saya hormati
Mudah-mudahan, saya berharap itu bisa terwujud. Itu semua pidato saya, mungkin apa yang saya telah disampaikan berguna dalam hidup kita. Jika Anda menemukan banyak kesalahan dalam pidato saya mohon maafkan saya.

Wassalamualaikum Wr. Wbg

Komentar

Postingan Populer